VOP
Všeobecné obchodné podmienky
VITAPOLIS, s. r. o. vydáva v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb tieto všeobecné obchodné podmienky, ktorej sú súčasťou reklamačný poriadok a zásady spracovania a ochrana osobných údajov.
I. Úvodné informácie
1.
VITAPOLIS, s. r. o., so sídlom Trnavská cesta 27/B, Bratislava - mestská časť Nové Mesto 831 04, IČO: 52 874 664, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č.: 143207/B (ďalej len ako „Poskytovateľ“, prevádzkuje poradenskú činnosť v oblasti zdravého životného štýlu a zdravej výživy a iných činnostiach podľa živnostenského oprávnenia.
2.
Poskytovateľ poskytuje svoje služby súvisiace s jeho činnosťou nadpriemernej kvalite, avšak v súlade so štandardnými nutričného a výživového poradenstva, a to za účelom zlepšenia návykov u fyzických osôb, a to za odplatu.
3.
Za účelom podrobnejšej úpravy vzájomných práv a povinností súvisiacich s poskytovaním služieb Poskytovateľom Klientovi vydáva Poskytovateľ tieto VOP.
4.
Účelom týchto VOP je vymedziť práva a povinnosti právneho vzťahu, založeného Dohodou uzatvorenou medzi Poskytovateľom a Klientom.
5.
Klient týmto berie na vedomie, že Poskytovateľ nemá uzatvorenú zmluvu so zdravotnou poisťovňou o poskytovaní zdravotnej starostlivosti a verejného zdravotného poistenia, a úhrada za poskytnutú službu sa uskutočňuje mimo systému zdravotného poistenia.
6.
Všetky služby a produkty poskytované Poskytovateľom sú spoplatňované v zmysle platného cenníka uverejneného Poskytovateľom, pričom tieto sú uhrádzané priamo Klientom.
7.
Poskytovateľ vykonáva svoje služby len v súlade s informáciami poskytnutými Klientom.
II. Základné pojmy a definície
1.
Pojmy písané veľkými začiatočnými písmenami používané vo VOP alebo v dokumentácii, ktorá súvisí s VOP, majú význam, ktorý je definovaný v týchto VOP.
2.
Na účely týchto VOP majú nasledovné pojmy nasledovný význam: „Dohoda“ – znamená dohoda o poskytovaní služieb, ktorú Klient uzavrel s Poskytovateľom, uzatvorená písomne, alebo konkludentne (ústne alebo inou formou, ktorou Klient akceptuje ustanovenia týchto VOP) medzi Poskytovateľom a Klientom.
Konkludentným konaním Klienta, ktorého dôsledkom je uzatvorenie Dohody sa má na mysli:
a) telefonické objednanie Klienta na poskytnutie služieb
- b) objednanie Klienta na poskytnutie služieb prostredníctvom siete internet
- c) osobné objednanie Klienta na poskytnutie služieb u Poskytovateľa.
„Internetová stránka Poskytovateľa“ – znamená www.vitapolis.sk.
„Klient“ – znamená každá fyzická osoba, ktorej Poskytovateľ poskytuje služby a/alebo tovar. Za Klienta sa považuje aj každá osoba, ktorej sa jednorazovo poskytuje služba.
„Služby“ – znamená všetky služby, ktoré sú Klientovi poskytované na jeho žiadosť za účelom výživového poradenstva a zdravého životného štýlu, ktoré vznikajú na základe zmluvného vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom z Dohody.
„Poskytovateľ“ – VITAPOLIS, s. r. o., so sídlom Trnavská cesta 27/B, Bratislava - mestská časť Nové Mesto 831 04, IČO: 52 874 664, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka č.: 143207/B.
„VOP“ – znamená Všeobecné obchodné podmienky poskytovania služieb medzi Poskytovateľom a klientom.
„Zákon o ochrane osobných údajov“ – znamená zákon č. 18/2018 Z.z. a nariadenia európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679.
„Dohoda“ - znamená zmluva medzi Poskytovateľom a Klientom za podmienok ustanovených v týchto VOP o poskytnutí služieb Poskytovateľom Klinetovi.
„Cenník“ – podľa týchto VOP znamená ceny služieb uvedené na stránke a podstránkach https://www.vitapolis.sk/sluzby/
III. Dohoda o poskytovaní výživového poradenstva
1.
Služby súvisiace s poskytovaním výživového poradenstva, kognitívnych cvičení a dýchacích cvičení poskytuje Poskytovateľ na základe Dohody.
3.
Klient uzavretím Dohody potvrdzuje, že:
- a) berie na vedomie, že všetky služby poskytované Poskytovateľom sú spoplatnené.
- b) bol informovaný o aktuálnom cenníku služieb Poskytovateľa a berie na vedomie, že aktuálny cenník Poskytovateľa je k dispozícií na opätovné nahliadnutie v priestoroch (pozn. Prevádzke) Poskytovateľa, ako aj na Internetovej stránke Poskytovateľ
- d) sa oboznámil s týmito VOP a súhlasí s ich obsahom
- e) bol poučený o možnostiach voľby navrhovaných postupov, ako aj rizikách. Poučenie mu bolo poskytnuté zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom sa rozhodnúť
- f) s navrhovaným postupom vyjadruje súhlas a v prípade akýchkoľvek zmien v zdravotnom stave (náhla nevoľnosť, bolesti a pod.) pociťovaných po poskytnutí služieb, bude o tejto skutočnosti bezodkladne informovať svojho lekára alebo zdravotníka
- g) berie na vedomie, že Poskytovateľ svoje služby poskytuje na úrovni poradenskej činnosti a finálny postup je povinný zvážiť sám a v prípade aj so svojím poskytovateľom zdravotnej starostlivosti
- h) prehlasuje, že informoval Poskytovateľa o všetkých alergiách, intoleranciách a zdravotných problémoch, ktoré by mohli mať vplyv na poskytnuté služby
- i) bol oboznámený o práve odstúpiť od zmluvy
4.
Poskytovateľ svoje služby poskytuje počas otváracích hodín Poskytovateľa, a to nasledovne:
Prevádzková doba: Po – Pia od 8.00 – 20:00.
5.
Klient sa môže objednať k Poskytovateľovi osobne v Prevádzke Poskytovateľa, prostredníctvom telefonického spojenia na telefónnom čísle +421 917 143 272, alebo prostredníctvom elektronického formulára on-line na Internetovej stránke Poskytovateľa.
6.
Uzavretím Dohody vznikne medzi Poskytovateľom a Klientom právny vzťah, ktorého predmetom je poskytovanie výživového poradenstva, kognitívnych cvičení a dýchacích cvičení. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť uzatvorenie Dohody, ak Klient neuhradí takéto služby v plnej výške v súlade s týmito VOP.
7.
Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť uzatvorenie Dohody, ak by uzatvorením takejto Dohody prekročil svoje únosné pracovné zaťaženie.
IV. Poskytovanie služieb
1.
Poskytovateľ služieb výživového poradenstva, kognitívnych cvičení a dýchacích cvičení prostredníctvom zodpovedných osôb.
2.
Poskytovateľ sa zaväzuje poskytovať svoje služby lege artis, t.j. postupom, ktorý je v súlade so súčasnými poznatkami vedy.
Poskytovanie služieb je podmienené súčinnosťou Klienta v nasledujúcom rozsahu:
- uvedenie pravdivých a úplných údajov v objednávke Služby a v formulároch vrátane: vstupného dotazníka a 5 dňového jedálnička;
- zaplatenie ceny za objednanú Službu podľa VOP;
- osobná účasť na vstupnej konzultácii osobne, telefonicky alebo online.
- účasť na vstupnej konzultácii osobne, telefonicky alebo online. (Klient stráca nárok na výstupnú konzultáciu ak odmietne 2 náhradné termíny vstupnej konzultácie);
- vyplnenie poskytnutých formulárov, záznamov (vrátane: vstupného dotazníka a 5 dňového jedálnička) a objednávky pre účely poskytovania služieb a to najneskôr 96 hodín pred plánovaným termínom služby. V prípade nesplnenia tejto súčinnosti zo strany Klienta má Poskytovateľ právo odstúpiť od zmluvy.
3.
Pri škodách, ktoré vznikli v dôsledku porušenia zmluvných povinností niektorou zo zmluvných strán (Klient, Poskytovateľ), zodpovedajú zmluvné strany v zmysle príslušných právnych predpisov upravujúcich zodpovednosť za škodu.
5.
Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla Klientovi a ktorá je spôsobená okolnosťami objektívneho charakteru vylučujúce zodpovednosť, t.j. okolnosťami ktoré Poskytovateľ nezavinil a ani nemohol predvídať. Poskytovateľ nezodpovedá za škody, ktoré Klientovi vznikli v dôsledku osobitostí jeho zdravotného stavu a v prípade, ak Poskytovateľ Klienta na možné riziká upozornil.
8.
Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla Klientovi, tým, že Poskytovateľovi neposkytol úplné, pravdivé, aktuálne informácie o svojom zdravotnom stave, či v prípade ak Klient zamlčal, vedome/nevedome informácie o svojom zdravotnom stave rozhodné pre poskytovanie služieb Poskytovateľom.
9.
Klient berie na vedomie individualitu, osobitosť svojho zdravotného problému a súhlasí s tým, že Poskytovateľ poskytovaním svojich služieb má pomôcť so stravovaním, výživou, mindsetom, životným štýlom, fyzickým zdravým, duševným zdravým a mentálnym zdravým (psychickým zdravým).
V. Rezervácia termínu, zmeny rezervácie
1.
Na termín je Klient oprávnený objednať sa nasledovnými spôsobmi:
- a) online cez rezervačný formulár na Internetovej stránke Poskytovateľa
- b) osobne v Prevádzke Poskytovateľa
2.
Pred každou rezerváciou termínu konzultácie sa Klientovi odporúča vo vlastnom záujme oboznámiť sa s týmito VOP. Potvrdením rezervácie Klient vyslovuje bezvýhradný súhlas s týmito VOP.
3.
Pri online rezervácií a osobnej rezervácií termínu má Klient možnosť vyhľadať si aktuálne dostupný termín u Poskytovateľa podľa zadaných kritérií.
Po zadaní kritérií je Klient povinný vyplniť všetky povinné údaje (meno, priezvisko, e-mail a telefonický kontakt). Po vyplnení všetkých požadovaných údajov je Klientovi bezodkladne zaslané na ním zadanú e-mailovú adresu potvrdenie rezervácie termínu.
Termín je pridelený Klientovi len v prípade ak uhradí celú sumu za poskytované služby pred termínom.
4.
V prípade, ak Klient mešká s dostavením sa na objednaný termín, je Poskytovateľ oprávnený podľa aktuálnej pracovnej vyťaženosti Klienta, Klientovi poskytnúť modifikovanú službu, pričom Klient je povinný uhradiť Poskytovateľovi Odmenu v pôvodne dohodnutej výške.
5.
Akékoľvek zmeny uskutočnenej rezervácie zo strany Klienta je Klient oprávnený uskutočniť bezplatne, najneskôr dva pracovné dni pred termínom konzultácie, na telefónnom čísle +421 917 143 272, e-mailom na adresu Poskytovateľa info@vitapolis.sk.
Pokiaľ Klient požaduje zmenu uskutočnenej rezervácie, ktorej nie je možné z kapacitných alebo iných dôvodov vyhovieť, Poskytovateľ uskutoční všetky kroky za účelom vyhovenia požiadavkám Klienta, avšak Poskytovateľ nie je povinný požiadavke Klienta na zmenu uskutočnenej rezervácie vyhovieť, a Klientovi nevzniká nárok na náhradu škody, či akékoľvek iné plnenie zo strany Poskytovateľa z dôvodu nemožnosti zmeny uskutočnenej rezervácie.
VI. Zrušenie rezervácie a odstúpenie od zmluvy
1.
V záujme efektívneho a včasného poskytovania služieb je Klient povinný dodržať termín, na ktorý sa objednal.
V prípade, že Klientovi bráni v dodržaní termínu, na ktorý sa objednal vážna prekážka, je Klient povinný túto skutočnosť oznámiť Poskytovateľovi najneskôr 2 pracovné dni pred termínom konzultácie.
V prípade včasného neoznámenia prekážky na strane Klienta, ktorá mu bráni v absolvovaní služby alebo nedostavenia sa Klienta na objednaný termín prepadá Klientovi termín, pričom Klient je povinný uhradiť Poskytovateľovi storno poplatok vo výške 50% ceny za neuskutočnenú službu v zmysle platného cenníka (ďalej len ako „Storno poplatok“). Storno poplatok je vždy počítaný z plnej výšky služby bez ohľadu na poskytnutú zľavu alebo zvýhodnenej ceny (t.z. balíčková cena).
2.
Zrušenie objednaných služieb je Klient povinný urobiť v písomnej forme, t.z. e-mailom na adresu Poskytovateľa info@vitapolis.sk, alebo na telefónnom čísle +421 917 143 272.
3.
Prevádzkovateľ je oprávnený započítať storno poplatok voči uhradenej odmene za objednané služby. Klient je povinný Storno poplatok zaplatiť Poskytovateľovi na výzvu Poskytovateľa. V prípade neuhradenia Storno poplatku je Poskytovateľ oprávnený odmietnuť Klientovi poskytnutie služieb, a to až do riadneho zaplatenia Storno poplatku.
4.
Klient, ktorý je spotrebiteľom, má právo do 14 dní odo dňa uzavretia Dohody odstúpiť od Dohody aj bez uvedenia dôvodu zaslaním oznámenia o odstúpení od Dohody na kontaktný email Poskytovateľa alebo poštou na adresu sídla Poskytovateľa. Na tento účel môže Klient použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý nájdete na internetovej stránke Poskytovateľa, alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od Dohody (zmluvy) aj elektronicky prostredníctvom našej internetovej stránky www.vitapolis.sk. Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na trvanlivom nosiči (napríklad e-mailom).
5.
Klient je oprávnený odstúpiť od Dohody ak Poskytovateľa neposkytol objednanú Službu v dodacej lehote pre danú Službu aj keď Klient poskytol požadovanú súčinnosť a v lehotách v súlade s VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
6.
Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v prípade ak:
- Klient uvedie medicínsku diagnózu/diagnózy, ktoré podľa Poskytovateľa vyžadujú lekársku starostlivosť;
- personálne, technické alebo organizačné kapacity Poskytovateľa nebudú umožňovať dodať služby Klientovi v dodacích lehotách podľa týchto VOP;
- v prípade, že Klient neuhradí cenu za Službu v lehote splatnosti;
- tak ustanovuje zákon resp. osobitný predpis.
6.
Odstúpením od Dohody sa zmluva ruší od začiatku a zmluvné strany sú povinné si navzájom vrátiť všetko, čo podľa nej dostali do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
6.
Ak ste požiadali o začatie poskytovania služieb počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, máte povinnosť uhradiť nám cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy ste nám oznámili Vaše rozhodnutie odstúpiť od tejto zmluvy.
VII. Platobné podmienky a reklamačný poriadok
1.
Klient je povinný zaplatiť Odmenu Poskytovateľovi. Výška Odmeny sa určuje v zmysle cenníka Poskytovateľa platného a zverejneného v čase vykonania či poskytnutia služby Klientovi.
V prípade ak dôjde v čase medzi objednaním a skutočným vykonaním služby k zmene cenníka, bude Klientovi účtovaná Odmena platná v čase vykonania objednávky, resp. rezervácie služby.
2.
Poskytovateľ zverejňuje cenník svojich služieb na Internetovej stránke Poskytovateľa.
3.
Odmena je splatná v deň objednania cez rezervačný formulár a to formou platobnej karty, prevodom na účet Poskytovateľa, cena služby je bez DPH. Odmena sa považuje za zaplatenú pripísaním peňažných prostriedok na účet Poskytovateľa.
V prípade, že sa Poskytovateľ stane platiteľom DPH, k cenám za Služby bude pripočítaná príslušná sadzba DPH v zmysle príslušných právnych predpisov. Faktúru za Služby bude zaslaná Poskytovateľom Klientovi v elektronickej podobe na jeho email uvedený v objednávke.
4.
V Odmene podľa ustanovení tohto článku sú zahrnuté všetky administratívno – technické náklady Poskytovateľa na splnenie jeho záväzkov z Dohody.
5.
Poskytovateľ je oprávnený počas trvania Dohody zmeniť cenník poskytovania služieb. Zmena cenníka bude vykonaná uverejnením oznámenia o zmene cenníka na Internetovej stránke Poskytovateľa.
6.
Ak sa Klient dostane do omeškania so zaplatením Odmeny, je Poskytovateľ oprávnený odmietnuť Klientovi poskytnutie služieb, a to až do riadneho zaplatenia Odmeny. Za omeškanie sa považuje ak Klient nezaplatí odmenu 24 hodín pred plánovaným termínom služby.
7.
Klient je povinný akékoľvek svoje sťažnosti, reklamácie alebo podnety nahlásiť Poskytovateľovi, ak je to možné ihneď, telefonicky alebo e-mailom na kontaktné údaje Poskytovateľom uvedené vyššie. Po prehodnotení sťažnosti, reklamácie alebo podnetu Poskytovateľ oboznámi Klienta s možným riešením problému, resp. s výsledkom prešetrenia. Poskytovateľ je povinný vybaviť reklamáciu Klienta najneskôr do 30 dní odo dňa prijatia reklamácie o čom klienta bude informovať obdobným spôsobom ako bola nahlásená reklamácia. Reklamáciu nie je možné uplatniť po odstúpení do zmluvy.
VIII. ZÁSADY SPRACOVANIA A OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Viď samostatný dokument
IX. Spoločné a záverečné ustanovenia
1.
Tieto VOP a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
2.
Právne vzťahy medzi Poskytovateľom a Klientom, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP a/alebo Dohoda, a ktoré nie sú upravené týmito VOP a/alebo Dohodou, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
3.
Klient uzatvorením Dohody, potvrdením rezervácie termínu vyjadruje svoj súhlas s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne zmeniť tieto VOP z dôvodu zmeny všeobecne záväzných právnych predpisov, upravujúcich vzťahy medzi Poskytovateľom a Klientom, alebo na základe rozhodnutia Poskytovateľa.
Zmena Podmienok sa oznamuje oznámením uverejneným na Internetovej stránke Poskytovateľa.
4.
Ak by niektoré ustanovenia týchto VOP mali byť neplatnými už v čase vzniku zmluvného vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom. alebo ak sa stanú neplatnými neskôr, nie je tým dotknutá platnosť ostatných ustanovení VOP.
Namiesto neplatných ustanovení sa použijú ustanovenia Občianskeho zákonníka a ostatných právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky, ktoré sú svojím obsahom a účelom najbližšie obsahu a účelu VOP a/alebo Dohody.
5.
Tieto VOP platia po celú dobu platnosti a účinnosti právneho vzťahu medzi Poskytovateľom a Klientom založeného Dohodou a/alebo týmito VOP a aj po jeho skončení, a to až do úplného vyrovnania všetkých nárokov, ktoré z nich vyplývajú.
6.
Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že akákoľvek písomná zásielka zasielaná Poskytovateľom Klientovi alebo Klientom Poskytovateľovi sa považuje za doručenú adresátovi uplynutím piateho pracovného dňa po odoslaní zásielky na poslednú známu adresu, resp. sídlo Poskytovateľa, pokiaľ sa nepreukáže skorší okamih doručenia.
V prípadoch, kedy sa podľa týchto Podmienok predpokladá oznamovanie skutočností Klientom oznámením na Internetovej stránke Poskytovateľa, považujú sa takéto oznámenia za oznámené Klientom ich zverejnením oznámenia na uvedenej Internetovej stránke Poskytovateľa.
7.
Tieto VOP sú účinné a záväzné odo dňa ich zverejnenia na Internetovej stránke Poskytovateľa, ak nie je vo VOP uvedený neskorší dátum. Tieto VOP sú k dispozícii k nahliadnutiu aj v tlačenej podobe v mieste sídla Poskytovateľa.
V Bratislave, dňa 01. februára 2021